Sunday, July 31, 2011

DUGAAN BULAN PUASA

salam ramadhan..:)

alhamdulilah..
hari ini aku masih bernafas dan masih dapat merasai ramadhan kali ini..
mungkin ramadhan ini adalah ramadhan yang terakhir bagiku..
itu pun aku sendiri tak akan tahu sebagai seorang hambaNYA..
dan aku.. akan sentiasa mengambil peluang ini sebagai peluang terakhirku untuk menikmati bulan ramadhan..
aku akan mencari kemanisan di bulan yang mulia ini..:)


aku nak share sikit..
aku ada beberapa kekangan pada hari pertama puasa ini..
mungkin ini adalah DUGAAN dariNYA kepadaku..
aku redha menghadapinya..
insyaALLAH..
aku hanya mampu berdoa kepadaNYA..
hanya berserah kepadaNYA agar memperkenankan doa-doaku..
semoga doaku diperkenankan.. amin..:)





oleh itu...
aku ade satu perkara buat renungan bersama..
insyaALLAH bulan ramadhan ini memberi berjuta2 makna kepada kita semua..:)



Diantara CIRI-CIRI DOA yang DIMAKBULKAN:

  1. Dengan niat yang ikhlas
  2. Meyakini doa akan dimakbulkan oleh Allah
  3. Bersungguh-sungguh
  4. Tidak berputus asa, Allah SWT sentiasa mendengar doa dari hambanya.

Sebagaimana firman Allah SWT yang bermaksud " ... berdoalah kepada Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu..." (Surah al-Mu'min ayat 60).




semoga ALLAH memperkenankan doa kita..
insyaALLAH...amin..:)






No comments:

Post a Comment