Tuesday, October 30, 2012

indah khabar dari rupa..


Alhamdulilah.. terima kasih ALLAH kurniakan apa yang aku ada sekarang ni.. 
ye, aku sedar, ini hanyalah pnjaman. :) syukur ya ALLAH.


tapi aku sebagai manusia biasa.. selalu alpa.. sibuk dengan duniawi.. hati dan perasaan..
sampaikan ALLAH sedang menguji pun aku tidak sedar..
mungkin sesuatu yang terjadi tu ada baik dan ada buruk untuk aku..
ye, mmg betul.. setiap yang berlaku mmg ada hikmahnya.. sama ada kita sedar ataupn tak je.. :)

SUME  yang aku ada sekarang ni,  mungkin juga sementara dalam hidup aku ni kn..
 yang penting.. aku sentiasa minta yang terbaik dariNYA.. 
betul kata orang, usaha sehabis baik macam mana pun.. 
kalu x jadi, x jadi jugak..
dan bila KUNFAYAKUN.. jadi, maka jadilah ia..
tu semua kuasaNYA..


masalah pulak, mmg tak pernah lari dalam kehidupan manusia.. sbb tu la namaya kehidupan..
kalu hidup ni xde masalah, mesti hilang NIKMAT hidup..
percayalah,
ORANG YANG SABAR AKAN MENDAPAT NIKMAT PALING INDAH..

tapi..
setakat mana kita mampu untuk sabar menghadapi apa yang akan berlaku dihadapan..
yang aku tau, aku xSUKA untuk lari dari masalah, bagi aku.. orang yang lari dari masalah ni, orang yang pengecut.. sbb dia xpernah nak rasa adanya adventure nye bila kita tempuhi masalah tu.. :))

SEBAB..

yang mula, pasti ada akhirnya,
yang awal, pasti ada lewatnya,
yang sakit, pasti ada ubatnya,
yang kurang, pasti ada lebihnya,
yang bermasalah, pasti ada penyelesaianya.. 
insyaALLAH.. :) dengan kuasaNYA, KUNFAYAKUN..





haa.. pdn muke kn..

bersuke ria sangat tadi..

kn dah nagis!!!!!
:( 
tacing.. huk~

Monday, October 29, 2012

ASSALAMUALAIKUM...

dah LAMA tak berblog kan..
hehe.. rindu giler.. 
tp xde mse nk update.. 
ok, sebenar MALAS..haha..
byk story nk cter..
tp xsmpat sgt la.. MALAS lg.. 


kesimpulannya..

MALAS!

grrr..
 


ni yg terbaru... boring gler weeknd.. ni la kejenye.. :)

















Thursday, August 16, 2012

semakin dekat~

4 days to go~




heehehe.. nk countdown dh ni... giler laa...



dh dkt dh... hehehe...


semoga semuanya berjalan lancar...:))

Sunday, August 12, 2012

PAHIT

dah nak genap 2 mggu aku skt...



ya ALLAH.. kuatkan la hambaMu ni.. :((




xlaratnye... 


ble mau sht ni.. mcm2 dah usaha..

BERSERAH,,,

maaf awk...

saya dah tak tahu apa yang saya rasa sekarang ni..



saya hanya berserah padaNYA..



kalau jodoh kita ade.. insyaALLAH...


kalau sebaliknya.. kene terima dengan hati terbuka.. 



SAKIT SANGAT

Orang ckp..kalu sakit luaran ni blh nampak..



tapi kalu hati yang sakit.. 

mmg sakit sangat2 laa...




serius.. sy tak boleh awk..


bila saya teringat.. saya akan rasa sakit..



ape yang perlu saya lakukan??


ye.. mmg sy dah maafkan awk..
n awak dah janji xkan buat lagi...



TAPI.. 
ia bkn perkara yang senang..
saya sedih sangat2.. :((


Wednesday, August 8, 2012

CARE

sakit....







itu kifarah dosa...


ya ALLAH.. sembuhkanlah aku... 

sesungguhnya aku lalai  mengingatMU...



*kwn2 thnks care about me

ku tahu kau rindu...


kenapa saya je yang rasa nak amik tahu??



cukup la sekadar menampakkn cam amik berat..

kalu ye pn.. xyah la tnjuk sgt xnak amik tahu.. :(





serius trasa.. tapi kwn2.. 



thnks amik berat pasa aku..


doakan aku cpt smbuh ye.. :)




Monday, August 6, 2012

dye..

gaduh2 pun.. 

rindu jugak...  :(


pujuk pun x...~

Sunday, August 5, 2012

terasa SANGAT


kenapa perlu cakap kasar camtu sekali???
tengking2 plak tu.


saya terasa sangat2 awak.. :((


Wednesday, August 1, 2012

bukan untuk sementara tapi untuk selamanya...

Assalamualaikum..

nak senyum lebar3 rasanya..

semoga semuanya berjalan lancar dengan hendakNYA..amin..

hehe.. dah tak lama dah.. seriuss!!! 


19 days to go..~
oppppssss neves..


risau pun ade.. macam2 dugaan..

ni sebelum pn dah mcm2 dugan.. kalau slepas nnti..
 x tahu la mcm mane.. moga baik2 saja.. :)

TAPI.. 


aku sangat2 berharap.. dye boleh terima n mjaga ku sebaiknya.. bkn tuk seketika..tapi untuk selamanya.. insyaALLAH...


semoga keputusan yg tlh d ambil ini adalah TEPAT untukku..
N
berharap dye adalah TERBAIK tuk menjadi sebahagian dari hidupku... 




sentiasa mencuba untuk melengkapi 1 sama lain.. 
thnks dye.. sampai ke hari ni dye masih mampu melayan kerenah sy yg terlampau itu..
jangan pernah jemu ngn perangai sy ye.. hehe


tegurlah ke arah kebaikan.. sy akan sntiasa menerimanya.. thnks love.. :))

sayang awk my future ....... amin...








Thursday, June 28, 2012

my sweet 22 brthday..:)



adooiiiiii!!!
penat kot kene prannkkkkkk 
hahahaha...


dah jadi hantu tepung +telur..

ingtkn dah xkene.. last2 blk mktab kene gak..:P


abis tudung cantik (princess la kononnye..)


actually besdaynya 14Jun.. 

anyway.. thnks all fren!!


love u all... sha,anim,dila,zaf,yan,atin,faba,nesa,afiq,anis...
<3 <3




gambar bersama... kenangan terindah bagiku..:))







wif rumate,. tggu masa ko akan tiba..hahaha..(gelak jahat)






n  ini dia!!

besday girl yg comot...busuk ok!! hehehe




thnks for da cake, tepung, telur, kejar2, hadiah, kad2, n wishes!!

really appriciate all those things :)

Sunday, June 24, 2012

tak seindah sakura

hari2 yang mendatang belum tentu bahagia atau sebaliknya..

seperti yang biasa dengar.. setiap manusia tidak terlepas dari masalah..
semua manusia di uji dan di duga oleh NYA..
cuma caranya sahaja yang berbeza..


tapi hati?? tiada siapa yang boleh lihat dengan mata kasar..
melainkan diri sendiri yang tahu apa yang hati inginkan..

hati bukan untuk dimakan, dirasa, n disentuh..
TETAPI untuk dijaga dan difahami..

sapa yang perlu faham????

diri sendiri yang perlu faham hati sendiri... bukannya orang lain.

Friday, June 22, 2012

dihargai

bukan senang untuk rasa di hargai oleh seseorang.



tipu sgt kn.. kalu sorang pmpuan tu rasa tak perlu itu semua...

TIPU!


even 1 perktaan pn dh memadai kalu itu dah boleh buat seseorang perempuan rasa dihargai..:))

Friday, June 15, 2012

alhamdulilah..:)

berhabuk lah!!~
hahaha.. dh lame sgt3 x update blog ni..


tp xpe..:)
ade brte yg sgt2 baik n ni mrupakan 1 yg pling ternilai yg terjadi dalam hidup ni..:))

2hb Jun 2012..
thnks n bersyukur sgt..
mgkin ini takdir aku..
alhamdulilah.. ku pnjtkan kesyukuran kepadaNYA..



pape pn.. hope next step akan berjalan lancar..
insyaALLAH..amin.. 
love u!!

Friday, April 6, 2012

~

memberi lebih baik dari menerima..
walau dalam mane pun..
aku xpnah mengharapkan balasan..

Wednesday, February 29, 2012

jodoh itu rahsia ALLAH..



ya ALLAH...

jika dye adalah jodohku,
eratkanlah hubungan kami,
jangan pisahkan kami

jika dye bukan jodohku,
beri kami jalan terbaik,
agar tidak saling menyakiti..

amin... :))






heeeeee~

ye.. awk la!!
:P

Thursday, February 9, 2012

Wednesday, February 1, 2012

TAK PERLU MERAGUI..



"semua jawapan ye. awk s*r*ng je"


cukup ke jawapan camtu???

tanya hati sendiri..



layan lagu ni lagi best.. ~big girl don't cry~

Saturday, January 21, 2012

TIDAK YAKIN.



datang lagi..?????



hati tidak YAKIN..

how come??




macam mane nak buat kt yakin???
adooii.. kdang2 berfikir boleh..
tapi ingat... jangan TERLALU berfikir..~


sekali pun TAK pernah berjupe 4 mata..( means tuk bercakap pasa ****)
SO,
teringin sangat2 nak bercakap 4 mata dengan dye..
tp itu mustahil buat masa terdekat ni..
berSABAR~
insyaALLAH.. dengan izinNYA, akan tiba masanya..:)


WHY??
owh..sebabnya..
banyak benda yang harus dibincangkan.. ditanyakan..
mcam2 lagi laa.. nk ckp skrg pn xgune..
harap sangat masa tu akan tiba~






semoga doa yang sentiasa mengiringi selepas solatku itu diperkenankan olehNYA..

AMIN..




but,
dont worry..
aku masih boleh tersenyum..
tengok gmbr bwh nih~

hehe..



:))



Tuesday, January 10, 2012

sakit SANGAT..



ALLAH tau pe aku rasa..
n apa terbaik buatku..

ALLAH juga sedang menguji ku..
ya ALLAH..Engkau kuatlah hamba yang lemah ini..
hanya kepadaMU ku meminta pertolongan..





sukar untuk manusia memahami hati sesama manusia..
mungkin ade.. tp tidak 100% manusia yg btul2 memahaminya..

hanya ALLAH yang maha mengetahui..


hati aku sakit sangat.. bernanah...risau sangat hati tu akan meletup..
aku xmau ia meletup... sbb sia2 je aku jaga hati aku selama ni..
takkan senang2 je aku nk biarkn hati aku meletup kn..:((

kenapa kita je perlu jaga perasaan n hati orang lain???
sedangkan orang lain langsung xamik tau pasa aku...

TAPI..
aku senantiasa ingat pesan mak..
"biar orang buat kita..asalkan kita tak buat kat orang"

sampai sekarang aku ingat pesan mak tu..
mungkin betul kata dan naluri seorang mak tu..
mungkin itu bekalan terbaik tuk anaknya..:)

tapi yang aku lakukan sekarang..
sabar..sabar..sabar..dan terus bersabar..

itulah jalan terbaik dan perkara yang perlu di tanam dalam diri aku..

cukup laaa... jangan menagis lagi wahai hati..
carilah ketenangan yang abadi..
insyaALLAH..:))








Monday, January 2, 2012

ombak rindu~

saya je yg lebih2 risau..

tp dye wat xtau je..



adooiiii.. nasib baik xmrh ke..
CUME bebel je.. huh!


ada hikmah berlaku sume tu kot..
blaja erti kesabaran..

insyaALLAH


sampaikan ombak rindu padanya..:))